Reklama

Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?

Jeśli pracownik nie wykonuje czynności służbowych, pozostając jedynie w kontakcie z pracodawcą, nie musi otrzymać dodatkowego wynagrodzenia. Taki dyżur nie zawsze narusza jego prawo do odpoczynku.

Publikacja: 28.08.2025 04:30

Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?

Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?

Foto: Adobe Stock

Koniec okresu wakacyjnego zwiastuje powrót do biur większości pracowników, choć nie zawsze jest to powrót w pełnym składzie. Część zespołów wciąż pracuje na pół gwizdka, bo rotacyjnie ktoś jeszcze korzysta z urlopu, ale codzienne procesy zaczynają przyspieszać i nabierać szybszego tempa. To moment, w którym pracodawcy zadają sobie pytanie: jak zapewnić ciągłość pracy, gdy potrzeby organizacyjne rosną, a realna obecność kadry pozostaje ograniczona? Kodeks pracy przewiduje w tym zakresie narzędzia, które w założeniu mają tymczasowo wypełnić lukę, ale korzystanie z nich wymaga odpowiedniego wyważenia. Bo jak to zwykle bywa, każda decyzja oznacza nie tylko zyski, ale i koszty, zarówno w wymiarze finansowym, jak i organizacyjnym.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolny czy niewolny
Kadry i Płace
Masowe zwolnienia pod szczególną ochroną
Kadry i Płace
Zgon pracownika w drugim miesiącu po urlopie bezpłatnym – jak ustalić wysokość odprawy?
Kadry i Płace
Nie tak łatwo zawrzeć porozumienie zmieniające
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpoczynek wbrew woli pracownika
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama