Reklama
Rozwiń
Reklama

Zgon pracownika w drugim miesiącu po urlopie bezpłatnym – jak ustalić wysokość odprawy?

Przy liczeniu odprawy pośmiertnej zastosowanie mają przepisy regulujące zasady naliczania ekwiwalentu urlopowego.

Publikacja: 28.08.2025 05:20

Jak ustalić wysokość odprawy pośmiertnej?

Jak ustalić wysokość odprawy pośmiertnej?

Foto: Adobe Stock

Pracownik zmarł na zawał w drugim miesiącu po powrocie z czteromiesięcznego urlopu bezpłatnego. Jak ustalić wysokość odprawy pośmiertnej, jeżeli osoba ta otrzymywała wynagrodzenie określone stawką godzinową oraz stały dodatek mistrzowski? – pyta czytelnik.

Przy naliczaniu wspomnianej odprawy pracodawca powinien stosować się do zasad obowiązujących przy ekwiwalencie urlopowym, uwzględniając fakt pobytu pracownika na urlopie bezpłatnym. Powszechne prawo do odprawy pośmiertnej wprowadza art. 93 kodeksu pracy, zgodnie z którym przysługuje ona w razie śmierci pracownika w czasie trwania stosunku pracy lub w czasie pobierania po jego rozwiązaniu zasiłku z tytułu niezdolności do pracy wskutek choroby.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy czeka nas fala zwolnień?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Kadry i Płace
Zawieszenie uprawnień odbiera pracownikom świadczenia, ale chroni ich miejsca pracy
Kadry i Płace
Jak zgodnie z prawem planować i rozliczać pracę pod koniec roku?
Kadry i Płace
Sąd przywraca do pracy na poprzednim stanowisku
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Kadry i Płace
Kto od stycznia będzie mógł skorzystać z dłuższego urlopu?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama