Aktualizacja: 30.01.2025 08:00 Publikacja: 30.01.2025 05:00
Foto: Adobe Stock
W dobie troski o dobrostan pracowników coraz częściej mówi się o narażeniu na stres i sposobach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Choć może wydawać się czymś niepożądanym, jest nieodłącznym elementem każdej sfery życia, w tym zawodowej. Towarzyszy kluczowym procesom realizowanym przez pracowników, zwłaszcza tych zajmujących kierownicze stanowiska. Otrzymywane przez nich wynagrodzenie zazwyczaj zawiera w sobie rekompensatę za te szczególne cechy pracy i związane z nią napięcie. Sam fakt, że pracownicy są narażeni na stres, automatycznie nie oznacza nieprawidłowości i nie rodzi po stronie pracodawcy odpowiedzialności. Kluczowa jest prewencja, aby charakter pracy nie prowadził do niepożądanych zachowań.
Szef ma obowiązek zadbać o zdrowe relacje w pracy. Ale nawet sądy nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co jest nadużyciem.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Jeżeli pracownik przedstawi dowody na pracę w nadgodzinach i bez urlopu, to na pracodawcy może spoczywać ciężar udowodnienia, że wypłacił zatrudnionemu wynagrodzenie w prawidłowej wysokości.
Osoba zatrudniona, która nie ma jeszcze 55 lat, nie musi podejmować żadnych działań, aby pracodawca „zapisał” ją do PPK. Wystarczy, że ma wymagany do tego okres zatrudnienia. Jak obliczyć termin na „zapisanie” do PPK? Jakie konsekwencje grożą za niewykonanie tego obowiązku w terminie?
Umowa na zastępstwo jest wygodną formą zatrudnienia innej osoby w celu zastąpienia nieobecnego pracownika. Złe określenie przyczyny jej zawarcia albo daty jej rozwiązania naraża na niepotrzebne koszty. Jak uniknąć błędów?
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku.
Firmy i urzędy włożyły ogromny wysiłek, by zachowanie w tajemnicy danych sygnalistów było możliwe. Okazuje się jednak, że parasol ochronny jest dziurawy.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Szef ma obowiązek zadbać o zdrowe relacje w pracy. Ale nawet sądy nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co jest nadużyciem.
Jeżeli pracownik przedstawi dowody na pracę w nadgodzinach i bez urlopu, to na pracodawcy może spoczywać ciężar udowodnienia, że wypłacił zatrudnionemu wynagrodzenie w prawidłowej wysokości.
Oprócz klasycznych dziedzin, jak podatki czy prawo pracy, poszukiwani są też specjaliści od regulacji związanych z nowymi technologiami, ekologią czy społeczną odpowiedzialnością biznesu. Ale firmy coraz częściej oczekują też od prawników kompetencji w kwestiach pozaprawnych.
Osoba zatrudniona, która nie ma jeszcze 55 lat, nie musi podejmować żadnych działań, aby pracodawca „zapisał” ją do PPK. Wystarczy, że ma wymagany do tego okres zatrudnienia. Jak obliczyć termin na „zapisanie” do PPK? Jakie konsekwencje grożą za niewykonanie tego obowiązku w terminie?
Chociaż od kilku lat przybywa pracujących emerytów, to większość osób w wieku przedemerytalnym nie planuje wydłużenia aktywności zawodowej – wynika z nowego badania, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.
Umowa na zastępstwo jest wygodną formą zatrudnienia innej osoby w celu zastąpienia nieobecnego pracownika. Złe określenie przyczyny jej zawarcia albo daty jej rozwiązania naraża na niepotrzebne koszty. Jak uniknąć błędów?
Umowy z pracownikami, którzy zgodzą się odejść za porozumieniem stron zostaną rozwiązane z dniem 28 lutego. Ci, którzy odrzucą tę ofertę, otrzymają wypowiedzenie w ramach zwolnień grupowych – mówi Joanna Drozd, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. zasobów ludzkich.
W przyszłym tygodniu przeszło 8,5 tys. pracowników Poczty Polskiej dostanie propozycję dobrowolnego odejścia z firmy. Odmowa nic nie da, bo potem włączą się zwolnienia grupowe. Zarząd Poczty tłumaczy, że to konieczne, bo spółka jest w złej kondycji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas