Kiedy stres w pracy jest normą?

Jeśli natężenie stresu mieści się w dopuszczalnych granicach, sam fakt jego występowania nie stanowi nieprawidłowości i nie jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń pracownika

Publikacja: 30.01.2025 05:00

Kiedy stres w pracy jest normą?

Foto: Adobe Stock

W dobie troski o dobrostan pracowników coraz częściej mówi się o narażeniu na stres i sposobach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Choć może wydawać się czymś niepożądanym, jest nieodłącznym elementem każdej sfery życia, w tym zawodowej. Towarzyszy kluczowym procesom realizowanym przez pracowników, zwłaszcza tych zajmujących kierownicze stanowiska. Otrzymywane przez nich wynagrodzenie zazwyczaj zawiera w sobie rekompensatę za te szczególne cechy pracy i związane z nią napięcie. Sam fakt, że pracownicy są narażeni na stres, automatycznie nie oznacza nieprawidłowości i nie rodzi po stronie pracodawcy odpowiedzialności. Kluczowa jest prewencja, aby charakter pracy nie prowadził do niepożądanych zachowań.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Moda na stres i mobbing
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Kadry i Płace
Brak teczki pracownika oznacza ryzyko dla szefa
Kadry i Płace
Pracodawca zapłaci za niezapisanie pracownika do PPK w terminie
Kadry i Płace
Na co uważać, podpisując umowę na zastępstwo?
Materiał Promocyjny
7 powodów, dla których warto przejść na Małą Księgowość
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Luka w systemie ochrony sygnalistów
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe