Kiedy stres w pracy jest normą?

Jeśli natężenie stresu mieści się w dopuszczalnych granicach, sam fakt jego występowania nie stanowi nieprawidłowości i nie jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń pracownika

Publikacja: 30.01.2025 05:00

Kiedy stres w pracy jest normą?

Foto: Adobe Stock

W dobie troski o dobrostan pracowników coraz częściej mówi się o narażeniu na stres i sposobach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Choć może wydawać się czymś niepożądanym, jest nieodłącznym elementem każdej sfery życia, w tym zawodowej. Towarzyszy kluczowym procesom realizowanym przez pracowników, zwłaszcza tych zajmujących kierownicze stanowiska. Otrzymywane przez nich wynagrodzenie zazwyczaj zawiera w sobie rekompensatę za te szczególne cechy pracy i związane z nią napięcie. Sam fakt, że pracownicy są narażeni na stres, automatycznie nie oznacza nieprawidłowości i nie rodzi po stronie pracodawcy odpowiedzialności. Kluczowa jest prewencja, aby charakter pracy nie prowadził do niepożądanych zachowań.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia