Reklama

Kiedy stres w pracy jest normą?

Jeśli natężenie stresu mieści się w dopuszczalnych granicach, sam fakt jego występowania nie stanowi nieprawidłowości i nie jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń pracownika

Publikacja: 30.01.2025 05:00

Kiedy stres w pracy jest normą?

Foto: Adobe Stock

W dobie troski o dobrostan pracowników coraz częściej mówi się o narażeniu na stres i sposobach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Choć może wydawać się czymś niepożądanym, jest nieodłącznym elementem każdej sfery życia, w tym zawodowej. Towarzyszy kluczowym procesom realizowanym przez pracowników, zwłaszcza tych zajmujących kierownicze stanowiska. Otrzymywane przez nich wynagrodzenie zazwyczaj zawiera w sobie rekompensatę za te szczególne cechy pracy i związane z nią napięcie. Sam fakt, że pracownicy są narażeni na stres, automatycznie nie oznacza nieprawidłowości i nie rodzi po stronie pracodawcy odpowiedzialności. Kluczowa jest prewencja, aby charakter pracy nie prowadził do niepożądanych zachowań.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Technika kontra ochrona
Kadry i Płace
Umowa cywilnoprawna czy etat? Lepiej sprawdzić umowy, zanim zrobi to inspekcja
Kadry i Płace
Pracodawca ma prawo reagować na nielojalne zachowania pracownika
Kadry i Płace
Kiedy różnice w płacach są dopuszczalne?
Kadry i Płace
Nowe technologie ułatwiają prowadzenie ewidencji
Reklama
Reklama
Reklama