Reklama
Rozwiń
Reklama

Jakie są najczęstsze grzechy związków zawodowych

Działalność związkowa nie może służyć ochronie przed zwolnieniem niekompetentnego pracownika, finansowaniu drogich szkoleń wyjazdowych czy nieuzasadnionym zwolnieniom od pracy.

Publikacja: 08.05.2025 05:50

Jak związki zawodowe wykorzystują przepisy do swoich celów

Jak związki zawodowe wykorzystują przepisy do swoich celów

Foto: Adobe Stock

W codziennej współpracy ze związkami zawodowymi istotne znaczenie ma transparentność i dążenie do wspólnego celu, jakim jest dobro pracowników i sprawne funkcjonowanie organizacji. Zdarza się jednak, że niektóre organizacje związkowe w swojej działalności korzystają z przepisów w sposób, który może budzić wątpliwości co do intencji. Bywa, że głównym motywem działania staje się ochrona przywilejów lub blokowanie zmian, które z perspektywy pracodawcy są uzasadnione i potrzebne. Czasami działalność związkowa jest też wykorzystywana do realizowania celów osobistych, także o charakterze politycznym, co może prowadzić do budowania kapitału niezwiązanego bezpośrednio z interesem pracowników.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama