Reklama
Rozwiń
Reklama

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Zgon pracownika nakłada na służby kadrowo-płacowe szereg dodatkowych obowiązków. Część z nich polega na sporządzeniu wymaganych dokumentów, część zaś na wypłacie określonych świadczeń.

Publikacja: 16.10.2025 05:20

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Foto: Adobe Stock

Wraz ze zgonem pracownika jego stosunek pracy ulega wygaśnięciu. Dla kadrowych oznacza to jednak szereg dodatkowych obowiązków, związanych z koniecznością przygotowania dokumentów, w tym wyrejestrowujących z ubezpieczeń, oraz naliczeniem i wypłatą uprawnionym osobom przysługujących im świadczeń.

Nie tylko wynagrodzenie po śmierci pracownika

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy pokolenie Z wymusi zmiany w Kodeksie pracy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kadry i Płace
Lawina korekt w ZUS i urzędach skarbowych
Kadry i Płace
Prowokowanie pracownika nie zawsze popłaca
Kadry i Płace
O czym pracodawca nie musi mówić związkom zawodowym?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kadry i Płace
O czym kadrowi zapominają powiadomić ZUS?
Reklama
Reklama