Reklama

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Zgon pracownika nakłada na służby kadrowo-płacowe szereg dodatkowych obowiązków. Część z nich polega na sporządzeniu wymaganych dokumentów, część zaś na wypłacie określonych świadczeń.

Publikacja: 16.10.2025 05:20

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

O czym powinni pamiętać kadrowi po śmierci pracownika?

Foto: Adobe Stock

Wraz ze zgonem pracownika jego stosunek pracy ulega wygaśnięciu. Dla kadrowych oznacza to jednak szereg dodatkowych obowiązków, związanych z koniecznością przygotowania dokumentów, w tym wyrejestrowujących z ubezpieczeń, oraz naliczeniem i wypłatą uprawnionym osobom przysługujących im świadczeń.

Nie tylko wynagrodzenie po śmierci pracownika

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Praca to praca
Kadry i Płace
Jak ułożyć grafik pracy na grudzień?
Kadry i Płace
Czy pracownik mobilny może pracować zdalnie?
Kadry i Płace
Szansa na szybszą jubileuszówkę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Kadry i Płace
Czy okres ochronny w razie choroby może być taki sam dla wszystkich pracowników?
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama