Reklama

Czy wolno zakazać pracownikowi wstępu do budynku wyłącznie na podstawie zautomatyzowanego pomiaru temperatury

Nie wolno zakazać wstępu do budynku wyłącznie na podstawie zautomatyzowanego pomiaru temperatury, tj. kiedy wystąpi brak interwencji ludzkiej w proces decyzyjny.

Aktualizacja: 13.09.2020 17:32 Publikacja: 13.09.2020 00:01

Czy wolno zakazać pracownikowi wstępu do budynku wyłącznie na podstawie zautomatyzowanego pomiaru temperatury

Foto: AdobeStock

Według EIOD kontrole temperatury stosowane obowiązkowo nie powinny opierać się wyłącznie na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji opisanym w art. 24 Rozporządzenia (identycznie w art. 22 RODO). Niezbędne jest „znaczące zaangażowanie" działań wykonywanych przez człowieka w sposób niezautomatyzowany.

Odmowa wstępu na teren budynku ze względu na wynik pomiaru wykonany wyłącznie przez zaawansowane urządzenia do automatycznego pomiaru temperatury może zostać uznana – zgodnie z definicją wyrażoną w art. 24 Rozporządzenia – za decyzję, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama