Praca zdalna a zarzut mobbingu - co musi zrobić pracodawca

Praca w trybie zdalnym nie wyklucza nękania czy zastraszania pracownika. Pracodawca musi wówczas niezwłocznie podjąć odpowiednie kroki, adekwatne do aktualnych możliwości.

Aktualizacja: 22.11.2020 08:32 Publikacja: 22.11.2020 00:01

Praca zdalna a zarzut mobbingu - co musi zrobić pracodawca

Foto: Adobe Stock

Wybuch pandemii postawił przed pracodawcami szereg nowych problemów, z którymi nigdy wcześniej się nie zetknęli. Nie oznacza to jednak, że te wcześniejsze – jak chociażby mobbing w miejscy pracy – zniknęły.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że przejście na pracę zdalną i brak bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami eliminują niewłaściwe zachowania w miejscu pracy. Nic bardziej mylnego. Nawet gdy zatrudnieni nie wykonują pracy w bliskiej fizycznej odległości od siebie, zastraszanie, ksenofobia czy molestowanie seksualne mogą wystąpić za pośrednictwem komunikacji mailowej, w trakcie spotkania on-line czy w rozmowie telefonicznej.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia