Pracownik na kwarantannie – jak usprawiedliwić nieobecność w pracy po telefonie z sanepidu

Pracownik poddany kwarantannie nie ma możliwości niezwłocznie usprawiedliwić swojej nieobecności. Ponadto informację, że może już wrócić do pracy, zwykle otrzymuje z opóźnieniem.

Aktualizacja: 06.09.2020 15:27 Publikacja: 06.09.2020 00:01

Pracownik na kwarantannie – jak usprawiedliwić nieobecność w pracy po telefonie z sanepidu

Foto: AdobeStock

Obecna sytuacja epidemiologiczna powoduje, że z dnia na dzień pracodawca staje przed wyzwaniem związanym z poddaniem pracownika kwarantannie. Mimo że z tym problemem mamy do czynienia już od kilku miesięcy, wciąż istnieją związane z tym zagadnienia, które nie są jasne i budzą wśród pracodawców wątpliwości. Dotyczy to m.in. tego, na jakiej podstawie udokumentować nieobecność w pracy, jak przekazywać narzędzia i materiały do pracy oraz jak ustalić i kwalifikować okres 24 godzin od momentu publikacji negatywnego wyniku testu w kierunku COVID-19. Dlatego należałoby przyjrzeć się niektórym problemom związanym z poddawaniem pracowników kwarantannie.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?