Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Zagrożenie podstawowego interesu pracodawcy pozwala mu wdrożyć monitoring skrzynki mailowej pracownika, którego dotyczą przypuszczenia o działanie na szkodę firmy.

Publikacja: 12.02.2020 16:45

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Foto: AdobeStock

Wprowadzony przy okazji reformy RODO przepis art. 223 kodeksu pracy dotyczy monitoringu poczty elektronicznej pracownika. Przewiduje on w § 1, iż jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej). Jak nietrudno zauważyć, w przepisie tym jako przesłanki monitoringu poczty elektronicznej nie wprowadzono ani względów bezpieczeństwa, ani ważnego interesu zakładu pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Oko szefa nie może być wszechobecne
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: O zatrudnieniu powinny decydować kompetencje
Kadry i Płace
Co zrobić, gdy firma ma zaległości w ZUS?
Kadry i Płace
Jak zadbać o różnorodność bez ryzyka dyskryminacji?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Kadry i Płace
Działania odwetowe to przestępstwo
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście