Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Zagrożenie podstawowego interesu pracodawcy pozwala mu wdrożyć monitoring skrzynki mailowej pracownika, którego dotyczą przypuszczenia o działanie na szkodę firmy.

Publikacja: 12.02.2020 16:45

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Foto: AdobeStock

Wprowadzony przy okazji reformy RODO przepis art. 223 kodeksu pracy dotyczy monitoringu poczty elektronicznej pracownika. Przewiduje on w § 1, iż jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej). Jak nietrudno zauważyć, w przepisie tym jako przesłanki monitoringu poczty elektronicznej nie wprowadzono ani względów bezpieczeństwa, ani ważnego interesu zakładu pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy czeka nas fala zwolnień?
Kadry i Płace
Zawieszenie uprawnień odbiera pracownikom świadczenia, ale chroni ich miejsca pracy
Kadry i Płace
Jak zgodnie z prawem planować i rozliczać pracę pod koniec roku?
Kadry i Płace
Sąd przywraca do pracy na poprzednim stanowisku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kadry i Płace
Kto od stycznia będzie mógł skorzystać z dłuższego urlopu?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama