Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Zagrożenie podstawowego interesu pracodawcy pozwala mu wdrożyć monitoring skrzynki mailowej pracownika, którego dotyczą przypuszczenia o działanie na szkodę firmy.

Publikacja: 12.02.2020 16:45

Kiedy pracodawca może monitorować e-maile pracowników

Foto: AdobeStock

Wprowadzony przy okazji reformy RODO przepis art. 223 kodeksu pracy dotyczy monitoringu poczty elektronicznej pracownika. Przewiduje on w § 1, iż jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej). Jak nietrudno zauważyć, w przepisie tym jako przesłanki monitoringu poczty elektronicznej nie wprowadzono ani względów bezpieczeństwa, ani ważnego interesu zakładu pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy pokolenie Z wymusi zmiany w Kodeksie pracy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kadry i Płace
Lawina korekt w ZUS i urzędach skarbowych
Kadry i Płace
Prowokowanie pracownika nie zawsze popłaca
Kadry i Płace
O czym pracodawca nie musi mówić związkom zawodowym?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kadry i Płace
O czym kadrowi zapominają powiadomić ZUS?
Reklama
Reklama