Aktualizacja: 02.02.2020 10:08 Publikacja: 01.02.2020 00:01
Foto: 123RF
Pracodawcy, chcąc dokładnie kontrolować swoich pracowników, bardzo często decydują się na monitorowanie zakładu pracy. Nie są jednak w pełni świadomi obowiązków, które muszą spełnić, aby móc monitorować osoby zatrudnione w czasie świadczenia przez nie pracy. Te obowiązki ulegały ciągłym modyfikacjom szczególnie w ostatnich latach, na skutek implementowania do polskiego porządku prawnego regulacji związanych z ochroną danych osobowych (RODO). Przedsiębiorcy, chcąc wprowadzić monitoring w firmie, muszą zachować szczególną ostrożność, aby nie naruszyć praw swoich pracowników.
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas