Aktualizacja: 02.02.2020 10:08 Publikacja: 01.02.2020 00:01
Foto: 123RF
Pracodawcy, chcąc dokładnie kontrolować swoich pracowników, bardzo często decydują się na monitorowanie zakładu pracy. Nie są jednak w pełni świadomi obowiązków, które muszą spełnić, aby móc monitorować osoby zatrudnione w czasie świadczenia przez nie pracy. Te obowiązki ulegały ciągłym modyfikacjom szczególnie w ostatnich latach, na skutek implementowania do polskiego porządku prawnego regulacji związanych z ochroną danych osobowych (RODO). Przedsiębiorcy, chcąc wprowadzić monitoring w firmie, muszą zachować szczególną ostrożność, aby nie naruszyć praw swoich pracowników.
Ustalenie zadań, których wykonanie w normalnym czasie pracy jest niemożliwe, jest równoznaczne ze zleceniem prac...
Wprowadzenie zadaniowego czasu pracy może być korzystne i dla pracodawcy, i dla pracowników. Konieczne jest jedn...
Redukcja tygodniowego wymiaru pracy do 35 godzin może pociągać za sobą konieczność renegocjacji układów zbiorowy...
Zastosowanie umowy zlecenia nie może być sposobem na obejście przepisów kodeksu pracy, m.in. dotyczących wypłaty...
Skutkiem śmierci etatowca jest wygaśnięcie stosunku pracy. Zdarzenie pociąga za sobą konieczność rozliczenia się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas