Reklama
Rozwiń
Reklama

Andrzej Kulik: Rosnące koszty budzą niepokój firm

Czy małe i średnie przedsiębiorstwa czują się dzisiaj bezpiecznie finansowo? Jeśli nie, to czego się obawiają? Rozmawialiśmy na ten temat w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów.

Publikacja: 26.09.2024 14:00

Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów

Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów

Foto: tv.rp.pl

Jak podkreślił Kulik to czy firmy czują się bezpiecznie zależy m.in. od ich wielkości samej firmy. – Średnie firmy czują się najpewniej. W tym gronie prawie 75 proc. przedsiębiorstw ocenia poziom bezpieczeństwa jako wysoki albo bardzo wysoki. Jeśli zaś chodzi o mikrofirmy, czyli te, które są dominującą grupą na rynku, mowa jest o 62 proc. wskazań. Niby jest to dużo, ale z drugiej strony jest też spora grupa, która tego bezpieczeństwa nie odczuwa – mówi Kulik. Jak dodaje źródła obaw są różne.  – Koszty, które firmy ponoszą w ostatnim czasie wzrosły i to rzutuje na poczuciu bezpieczeństwa finansowego. Jest też nieprzewidywalność tego, co może się wydarzyć. Przede wszystkim firmy boją się jednak tego, że nastąpi spadek sprzedaży, nie będą miały oszczędności czy nadwyżek finansowych. Duży niepokój budzi też posiadanie jednego źródła przychodów. Wśród przedsiębiorców rośnie świadomość tego, że dywersyfikacja przychodów jest istotna dla biznesu – wylicza ekspert.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
Dlaczego ceny w Polsce przestały rosnąć
Magazyn o biznesie
Inflacja: redukcja tak, ale coraz wolniejsza
Magazyn o biznesie
Wlazło: Celebryci to narzędzie
Magazyn o biznesie
Jankowiak: Dziś rozdrobnienie jest przekleństwem gospodarki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Magazyn o biznesie
Czy sztuczna inteligencja może być bańką?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama