Andrzej Kulik: Rosnące koszty budzą niepokój firm

Czy małe i średnie przedsiębiorstwa czują się dzisiaj bezpiecznie finansowo? Jeśli nie, to czego się obawiają? Rozmawialiśmy na ten temat w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów.

Publikacja: 26.09.2024 14:00

Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów

Andrzej Kulik, dyrektor departamentu analiz rynkowych i komunikacji w Krajowym Rejestrze Długów

Foto: tv.rp.pl

Jak podkreślił Kulik to czy firmy czują się bezpiecznie zależy m.in. od ich wielkości samej firmy. – Średnie firmy czują się najpewniej. W tym gronie prawie 75 proc. przedsiębiorstw ocenia poziom bezpieczeństwa jako wysoki albo bardzo wysoki. Jeśli zaś chodzi o mikrofirmy, czyli te, które są dominującą grupą na rynku, mowa jest o 62 proc. wskazań. Niby jest to dużo, ale z drugiej strony jest też spora grupa, która tego bezpieczeństwa nie odczuwa – mówi Kulik. Jak dodaje źródła obaw są różne.  – Koszty, które firmy ponoszą w ostatnim czasie wzrosły i to rzutuje na poczuciu bezpieczeństwa finansowego. Jest też nieprzewidywalność tego, co może się wydarzyć. Przede wszystkim firmy boją się jednak tego, że nastąpi spadek sprzedaży, nie będą miały oszczędności czy nadwyżek finansowych. Duży niepokój budzi też posiadanie jednego źródła przychodów. Wśród przedsiębiorców rośnie świadomość tego, że dywersyfikacja przychodów jest istotna dla biznesu – wylicza ekspert.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Kowalski: Warunki konkurencyjnie nie sprzyjają naszym przedsiębiorcom
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Magazyn o biznesie
Mrowiec: Donald Trump to realnie myślący biznesmen, ale obiecał za dużo
Magazyn o biznesie
Transformacja energetyczna nie musi być droga
Magazyn o biznesie
Kogo postrzegamy jako najtańszego w handlu
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Magazyn o biznesie
Rogalski: Postawa RPP działa jak magnes na polskiego złotego
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej