Prawo Komunikacji Elektronicznej a marketing: co zmienia się w praktyce

Wraz z wejściem w życie PKE przedsiębiorcy muszą dostosować swoje kampanie do bardziej rygorystycznych zasad, zwłaszcza nie będą oni mogli wysyłać niezamówionych informacji handlowych nawet do potencjalnych kontrahentów, chyba że uzyskają w tym celu ich uprzednią zgodę.

Publikacja: 25.03.2025 10:40

Prawo Komunikacji Elektronicznej a marketing: co zmienia się w praktyce

Foto: Adobe Stock

Prowadzenie działań marketingowych wymaga znalezienia równowagi między skutecznością kampanii a ochroną praw oraz prywatności użytkowników. W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego, wzrostu znaczenia sztucznej inteligencji w marketingu oraz rosnącej świadomości konsumentów w zakresie ochrony danych osobowych przedsiębiorcy muszą dostosować swoje strategie do zmieniających się regulacji prawnych oraz oczekiwań odbiorców.

Prowadzenie działań marketingowych to nie tylko kwestia zgodności z RODO. 10 listopada 2024 r. weszło w życie prawo komunikacji elektronicznej (PKE), które wprowadza istotne zmiany dla przedsiębiorców wykorzystujących narzędzia automatyzacji marketingu. Nowe przepisy nakładają dodatkowe obowiązki związane m.in. z uzyskiwaniem i zarządzaniem zgodami marketingowymi oraz określają bardziej rygorystyczne zasady dotyczące przetwarzania danych w celach reklamowych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nawigator prawny Poradnik
Granice odpowiedzialności zarządów w inwestycjach strategicznych
Nawigator prawny Poradnik
Sąd Najwyższy ułatwia drogę osobom dokonującym tranzycji płciowej
Nawigator prawny Poradnik
Warunki korzystania z AI w firmie
Nawigator prawny Poradnik
Ochrona wierzyciela w postępowaniu upadłościowym dłużnika
Nawigator prawny Poradnik
Bezpieczna umowa najmu? Tak, ale tylko z notariuszem