Reklama

Prawo Komunikacji Elektronicznej a marketing: co zmienia się w praktyce

Wraz z wejściem w życie PKE przedsiębiorcy muszą dostosować swoje kampanie do bardziej rygorystycznych zasad, zwłaszcza nie będą oni mogli wysyłać niezamówionych informacji handlowych nawet do potencjalnych kontrahentów, chyba że uzyskają w tym celu ich uprzednią zgodę.

Publikacja: 25.03.2025 10:40

Prawo Komunikacji Elektronicznej a marketing: co zmienia się w praktyce

Foto: Adobe Stock

Prowadzenie działań marketingowych wymaga znalezienia równowagi między skutecznością kampanii a ochroną praw oraz prywatności użytkowników. W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego, wzrostu znaczenia sztucznej inteligencji w marketingu oraz rosnącej świadomości konsumentów w zakresie ochrony danych osobowych przedsiębiorcy muszą dostosować swoje strategie do zmieniających się regulacji prawnych oraz oczekiwań odbiorców.

Prowadzenie działań marketingowych to nie tylko kwestia zgodności z RODO. 10 listopada 2024 r. weszło w życie prawo komunikacji elektronicznej (PKE), które wprowadza istotne zmiany dla przedsiębiorców wykorzystujących narzędzia automatyzacji marketingu. Nowe przepisy nakładają dodatkowe obowiązki związane m.in. z uzyskiwaniem i zarządzaniem zgodami marketingowymi oraz określają bardziej rygorystyczne zasady dotyczące przetwarzania danych w celach reklamowych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Opodatkowanie wynagrodzenia za zarządzanie ASI
Nawigator prawny Poradnik
Czy wpłata Blik w bankomacie może stanowić nieautoryzowaną transakcję płatniczą?
Nawigator prawny Poradnik
Zgłaszanie incydentów według NIS 2 – systemowa odpowiedzialność i procedury
Nawigator prawny Poradnik
Czas na regulacje. Dlaczego Polska potrzebuje ustawy o rynku kryptoaktywów
Nawigator prawny Poradnik
Podwyższenie kapitału zakładowego z agio emisyjnym a schematy podatkowe: analiza interpretacji ogólnej
Reklama
Reklama
Reklama