Reklama
Rozwiń
Reklama

Spółdzielnia energetyczna: realne korzyści dla gmin, rolników i przedsiębiorców

Lokalne wspólnoty coraz chętniej inwestują w odnawialne źródła energii. Spółdzielnia energetyczna pozwala im nie tylko produkować, ale i taniej rozliczać zużycie prądu.

Publikacja: 23.09.2025 11:00

Spółdzielnia energetyczna: realne korzyści dla gmin, rolników i przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Spółdzielnie energetyczne (SE) to instrumenty społeczności energetycznych działających w zakresie energii odnawialnej. Powołanie do życia tej instytucji stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące w sektorze energetyki. Choć stanowią ważne narzędzie do realizacji sprawiedliwości energetycznej i zrównoważonej transformacji energetycznej, polski ustawodawca wciąż niedostatecznie wspiera ich rozwój.

SE, której działanie zostało umiejętnie zaplanowane, a model biznesowy dostosowano do jej potrzeb, pozwala zwiększyć przychody wytwórców energii elektrycznej oraz obniżyć koszty dla jej odbiorców. Ten oparty na odnawialnych źródłach energii instrument może więc stanowić całkiem atrakcyjną alternatywę dla pozyskiwania energii ze źródeł konwencjonalnych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Korekty rentowności a VAT – konsekwencje wyroku TSUE
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nawigator prawny Poradnik
Jak przebiega dział spadku
Nawigator prawny Poradnik
Ochrona własności intelektualnej jest kluczem do sukcesu
Nawigator prawny Poradnik
System kaucyjny – sprawdzian społecznego zaufania
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nawigator prawny Poradnik
Krajowy Rejestr Zadłużonych, czyli cyfrowa rewolucja w sądach i gospodarce
Reklama
Reklama