KUKE będzie ściślej współpracować ze swym japońskim odpowiednikiem

Ożywieniu handlu i inwestycji oraz wymianie informacji i doświadczeń ma służyć umowa o współpracy zawarta przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych z Nippon Export and Investment Insurance.

Publikacja: 08.05.2023 15:40

Dzielnica Osaki Dotonbori wieczorem. W Osace, choć w innym miejscu na sztucznej wyspie, odbędzie się

Dzielnica Osaki Dotonbori wieczorem. W Osace, choć w innym miejscu na sztucznej wyspie, odbędzie się Expo 2025.

Foto: Adobe Stock

Powstała w 2017 roku Nippon Export and Investment Insurance (NEXI) z siedzibą w Tokio to japoński odpowiednik polskiej Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE). Obie agencje zamierzają teraz ściślej współpracować.

- Mamy nadzieję, że dzięki naszej współpracy i dalszemu zaangażowaniu NEXI kolejne japońskie podmioty będą inwestowały w naszym kraju, by stąd prowadzić działalność eksportową na inne rynki, i jednocześnie więcej polskich firm będzie mogło być włączonych w globalne łańcuchy dostaw japońskich koncernów. Liczymy też, że częściej będzie dochodziło do kooperacji firm z obu państw na rynkach trzecich, np. w Ukrainie – wskazuje Janusz Wladyczak, prezes zarządu KUKE.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej