Aktualizacja: 06.05.2020 16:00 Publikacja: 06.05.2020 15:45
Foto: Adobe Stock
Przepisy tzw. tarczy antykryzysowej nie wskazują jednoznacznie, czy wsparcie udzielane firmom w związku z Covid-19 stanowi pomoc publiczną. Pracodawcy czerpią informacje, czy dana pomoc stanowi taką pomoc, przede wszystkim z treści formularzy, na których składają wnioski o udzielenie konkretnej formy wsparcia.
Problem z tym, co stanowi, a co nie pomoc publiczną, miały również urzędy odpowiedzialne za przygotowanie wniosków o wsparcie. Najlepszym tego przykładem jest pomoc udzielana na podstawie art. 15g tarczy, tj. przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy w postaci wypłacanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych środków na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy oraz opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należne od pracodawcy od tych świadczeń.
Kwoty miesięcznego dofinansowania z PFRON do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami mają zostać podwyżs...
Jeszcze na tym posiedzeniu Sejmu posłowie Koalicji Obywatelskiej złożą projekt ustawy, wprowadzający obowiązek p...
Minimalne wynagrodzenie za pracę nie będzie jednak równe pensji zasadniczej.
Od dodatku motywacyjnego przysługującego pracownikom m.in. pomocy społecznej odprowadzane są składki ZUS i podat...
Podwyższenie kar to za mało, aby ograniczyć naruszenia praw pracowników. Potrzebne są przede wszystkim rutynowe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas