Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy mamy przełom w sprawie PIT od paliwa

W tym roku po raz pierwszy pojawiły się już na etapie postępowania przed dyrektorem Krajowej Informacji Skarbowej pozytywne rozstrzygnięcia dotyczące ryczałtu za nieodpłatne korzystanie przez pracowników z samochodów służbowych.

Aktualizacja: 31.10.2019 19:05 Publikacja: 31.10.2019 14:08

Czy mamy przełom w sprawie PIT od paliwa

Foto: Fotolia.com

Od lat przedmiotem sporu podatników z organami podatkowymi są zasady rozliczeń z tytułu nieodpłatnego wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych pracownika. Artykuł 12 ust. 2a ustawy o PIT określa wartość świadczenia z tego tytułu w zryczałtowanej kwocie, odpowiednio 250 albo 400 zł miesięcznie, w zależności od pojemności silnika samochodu. Charakterystyczną cechą takiej konstrukcji jest stała kwota przychodu bez względu na m.in. fakt, czy pracownik jedynie miał możliwość wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych, czy faktycznie korzystał z samochodu do realizacji tych celów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama