Reklama

Czy mamy przełom w sprawie PIT od paliwa

W tym roku po raz pierwszy pojawiły się już na etapie postępowania przed dyrektorem Krajowej Informacji Skarbowej pozytywne rozstrzygnięcia dotyczące ryczałtu za nieodpłatne korzystanie przez pracowników z samochodów służbowych.

Aktualizacja: 31.10.2019 19:05 Publikacja: 31.10.2019 14:08

Czy mamy przełom w sprawie PIT od paliwa

Foto: Fotolia.com

Od lat przedmiotem sporu podatników z organami podatkowymi są zasady rozliczeń z tytułu nieodpłatnego wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych pracownika. Artykuł 12 ust. 2a ustawy o PIT określa wartość świadczenia z tego tytułu w zryczałtowanej kwocie, odpowiednio 250 albo 400 zł miesięcznie, w zależności od pojemności silnika samochodu. Charakterystyczną cechą takiej konstrukcji jest stała kwota przychodu bez względu na m.in. fakt, czy pracownik jedynie miał możliwość wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych, czy faktycznie korzystał z samochodu do realizacji tych celów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama