Aktualizacja: 18.04.2021 11:56 Publikacja: 18.04.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
Błędy i niedociągnięcia czy nierzetelny współpracownik albo pośrednik mogą przytrafić się każdemu przedsiębiorcy. A ten postawiony pod ścianą jest w stanie wiele zrobić, żeby kontrahenta zatrzymać. Utrzymanie stałej współpracy to priorytet, zwłaszcza w trudnych pandemicznych czasach. Nie dziwi więc, że z biznesowego punktu widzenia czasem bardziej opłaca się zapłacić karę, ale za to kontynuować współpracę. Podatkowo nie wygląda to już tak różowo, bo nie każdy taki „karny" wydatek, nawet jeśli w dłuższej perspektywie przekłada się na realne zyski, da się rozliczyć w kosztach uzyskania przychodu. Przypomniał o tym Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 16 lutego 2021 r. (II FSK 2769/18).
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Podstawowe źródła rozbieżności dotyczące podatku od nieruchomości, jakie występują u przedsiębiorców, to z jedne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas