Reklama
Rozwiń

Sprzęt biurowy przekazany do pracy zdalnej bez PIT

Telepraca, incydentalna praca zdalna albo świadczona na podstawie ustawy o Covid-19. W każdym z tych przypadków inne są zasady zwolnienia z opodatkowania kwoty zwrotu kosztów zakupu krzesła czy biurka dla pracownika.

Publikacja: 11.04.2021 00:01

Sprzęt biurowy przekazany do pracy zdalnej bez PIT

Foto: Adobe Stock

Pandemia Covid-19 doprowadziła do upowszechnienia się pracy zdalnej, która dotychczas była dość rzadkim zjawiskiem na polskim rynku pracy. Pracodawcy oraz pracownicy musieli zmierzyć się z nowymi problemami związanymi z organizacją i warunkami pracy, wykonywanej poza zakładem pracy.

Jednym z powszechnych problemów jest kwestia finansowania zakupu sprzętu biurowego dla pracownika pracującego zdalnie, a następnie rozliczenie takiego sprzętu z urzędem skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa