Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Nierezydenci uzyskujący z zagranicy dochody z pracy wykonywanej w naszym kraju, którym wynagrodzenie nie jest wypłacane przez zakład lub stałą placówkę zatrudniającego ich podmiotu, muszą sami rozliczać się z polskim fiskusem.

Publikacja: 12.09.2021 12:39

Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Foto: Tomasz Zajda

Polskie podmioty z branży HR lub polscy przedsiębiorcy, do których delegowani są pracownicy zagranicznych firm, mogą obsługiwać pod względem kadrowo – płacowym zagranicznych pracowników delegowanych do pracy na terytorium Polski. W takim przypadku polskie podmioty często mają problem z określeniem skutków podatkowych i zasad rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Warto zatem wyjaśnić na jakich zasadach powinno odbywać się rozliczenie podatku dla zagranicznych pracowników oddelegowanych do pracy w Polsce.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jest czas na przegląd firmowych obiektów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Podatnik mądry po szkodzie w podatku od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy niezapłacony VAT można umorzyć w restrukturyzacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy fiskus spyta o poniesioną stratę?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obowiązek podatkowy w VAT może powstać z chwilą uprawomocnienia wyroku