Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Nierezydenci uzyskujący z zagranicy dochody z pracy wykonywanej w naszym kraju, którym wynagrodzenie nie jest wypłacane przez zakład lub stałą placówkę zatrudniającego ich podmiotu, muszą sami rozliczać się z polskim fiskusem.

Publikacja: 12.09.2021 12:39

Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Foto: Tomasz Zajda

Polskie podmioty z branży HR lub polscy przedsiębiorcy, do których delegowani są pracownicy zagranicznych firm, mogą obsługiwać pod względem kadrowo – płacowym zagranicznych pracowników delegowanych do pracy na terytorium Polski. W takim przypadku polskie podmioty często mają problem z określeniem skutków podatkowych i zasad rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Warto zatem wyjaśnić na jakich zasadach powinno odbywać się rozliczenie podatku dla zagranicznych pracowników oddelegowanych do pracy w Polsce.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama