Reklama

Analiza due diligence – przebieg badania

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu kluczowym elementem działalności inwestora staje się sprawna i skuteczna analiza dostępnych informacji. Obecnie nie jest problemem dostęp do informacji tylko właściwa weryfikacja ich przydatności pod kątem procesu decyzyjnego. Doskonałym przykładem oceny wielu informacji dotyczących transakcji biznesowej jest due diligence.

Publikacja: 14.09.2021 07:29

Analiza due diligence – przebieg badania

Foto: Adobe Stock

Due diligence to część dobrze przygotowanej transakcji kupna spółki lub projektu inwestycyjnego. Najczęściej stanowi wstępny etap procesu fuzji, nabycia lub przejęcia przedsiębiorstwa, następujący po podpisaniu listu intencyjnego i umowy o zachowaniu poufności. Badanie polega na przesłaniu przez kupującego pytań i zakresu danych potrzebnych do analizy sytuacji biznesowej podmiotu. Dobrze przeprowadzony proces pozwala na obiektywną ocenę sytuacji finansowej i operacyjnej spółki, a także na zidentyfikowanie istniejących i przyszłych ryzyk. Pozwala na lepsze zrozumienie sposobu działalności przedsiębiorstwa, a także pozwala na świadome podjęcie decyzji inwestycyjnej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama