Analiza due diligence – przebieg badania

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu kluczowym elementem działalności inwestora staje się sprawna i skuteczna analiza dostępnych informacji. Obecnie nie jest problemem dostęp do informacji tylko właściwa weryfikacja ich przydatności pod kątem procesu decyzyjnego. Doskonałym przykładem oceny wielu informacji dotyczących transakcji biznesowej jest due diligence.

Publikacja: 14.09.2021 07:29

Analiza due diligence – przebieg badania

Foto: Adobe Stock

Due diligence to część dobrze przygotowanej transakcji kupna spółki lub projektu inwestycyjnego. Najczęściej stanowi wstępny etap procesu fuzji, nabycia lub przejęcia przedsiębiorstwa, następujący po podpisaniu listu intencyjnego i umowy o zachowaniu poufności. Badanie polega na przesłaniu przez kupującego pytań i zakresu danych potrzebnych do analizy sytuacji biznesowej podmiotu. Dobrze przeprowadzony proces pozwala na obiektywną ocenę sytuacji finansowej i operacyjnej spółki, a także na zidentyfikowanie istniejących i przyszłych ryzyk. Pozwala na lepsze zrozumienie sposobu działalności przedsiębiorstwa, a także pozwala na świadome podjęcie decyzji inwestycyjnej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Fundacja rodzinna ma już dwa lata
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co trzeba wiedzieć o darowiznach do fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy owoce i napoje dla pracowników i wspólników są ukrytym zyskiem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przychody fundacji rodzinnej z różnic kursowych są opodatkowane CIT
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Paragon nie musi mieć formy papierowej
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont