Reklama

Kiedy podatnik traci prawo do preferencyjnej stawki CIT

Przekroczenie progu umożliwiającego opodatkowanie dochodu 9-proc. stawką podatku powoduje, że już od miesiąca/kwartału, w którym nastąpiło przekroczenie, podatnik zobowiązany jest stosować stawkę podstawową. Nie wiąże się z tym natomiast obowiązek skorygowania zaliczek miesięcznych wpłaconych do tego momentu ani obowiązek zapłaty odsetek.

Publikacja: 26.09.2021 14:36

Kiedy podatnik traci prawo do preferencyjnej stawki CIT

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z wydanej 2 września 2021 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB2-1.4010.268.2021.1.MK).

Wnioskodawca – spółka z o.o. został zawiązany we wrześniu 2017 r. i rozpoczął działalność operacyjną 1 stycznia 2018 r. W 2020 r. spółka osiągnęła przychód ze sprzedaży (z uwzględnieniem VAT) o równowartości 1 879 822,23 euro. Natomiast za rok 2021 spółka planuje uzyskać przychody (bez VAT), o równowartości 1 918 547,87 euro.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama