Reklama
Rozwiń
Reklama

Ewidencja księgowa i podatki przy zakupie kart paliwowych dla pracowników

Rozliczanie zakupu paliwa przy pomocy kart paliwowych wymaga szczegółowej analizy dotyczącej charakteru transakcji, aby chronić się przed negatywnymi konsekwencjami podatkowymi. W pierwszej kolejności pracodawca, będący podatnikiem VAT powinien ocenić od kogo nabywa takie karty oraz czy posługiwanie się takimi kartami stanowi nabycie towaru oraz czy przysługuje mu prawo do odliczenia VAT.

Publikacja: 25.01.2022 12:44

Ewidencja księgowa i podatki przy zakupie kart paliwowych dla pracowników

Foto: Adobe Stock

Podatnik może korzystać z kart wydawanych bezpośrednio przez dostawców paliwa (np. koncerny paliwowe) albo brać udział w tzw. modelu trójstronnym, czyli korzystać z kart udostępnionych przez inne podmioty, które nie są emitentami tych kart.

W związku z wątpliwościami dotyczącymi kwalifikowania do celów VAT transakcji trójstronnych z wykorzystaniem kart paliwowych Ministerstwo Finansów opublikowało interpretację ogólną z 15 lutego 2021 r. (PT9.8101.3.2020).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama