Aktualizacja: 22.11.2024 01:21 Publikacja: 22.02.2022 13:59
Foto: Adobe Stock
Założony w 1919 r. Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) jest czołową i jednocześnie największą światową organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej. Będąc częścią Association of International Certified Professional Accountants (Międzynarodowego Stowarzyszenia Dyplomowanych Specjalistów ds. Rachunkowości) zrzesza członków i studentów ze 192 krajów, którzy zajmują kluczowe stanowiska w świecie biznesu. Członkowie i studenci CIMA pracują w przemyśle, handlu, sektorze publicznym i organizacjach non-profit. CIMA ściśle współpracuje z pracodawcami i sponsoruje nowatorskie badania, nieustannie aktualizując swój program nauczania, dzięki czemu pozostaje pierwszym wyborem przy rekrutacji liderów biznesu wykształconych w zakresie finansów.
Niezależnie od tego, co robimy zawodowo, musimy się jakoś ubierać, więc ponoszone na ten cel wydatki mają charakter osobisty. Chyba że ubrania są trwale oznaczone logo firmy. Wtedy można rozliczyć je w kosztach.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
W określonych przypadkach organy podatkowe mogą nadać decyzji nieostatecznej rygor natychmiastowej wykonalności. Zobowiązanie określone przez organ staje się wtedy wymagalne zanim zakończy się procedowanie sprawy.
Klauzula rzeczywistego właściciela w podatku u źródła ma przeciwdziałać nadużywaniu preferencji podatkowych przez nieuprawnione podmioty. Nie ułatwiają tego niejednoznaczne przepisy oraz zmienne stanowisko fiskusa i sądów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Przy korzystaniu z karty i aplikacji do ładowania samochodów elektrycznych mamy do czynienia z dwoma odrębnymi dostawami w rozumieniu dyrektywy VAT, tj. świadczeniem usług (zapewnienie dostępu do punktów ładowania) oraz dostawą towarów (energii elektrycznej).
Podczas zgromadzenia wspólników zazwyczaj podejmowane są decyzje o istotnym znaczeniu dla spółki z o.o. i jej wspólników. Dlatego wspólnik powinien znać procedury zwoływania obrad zgromadzenia oraz podejmowania i zaskarżania uchwał.
Przekazywanie firmy i jej majątku w spadku wymaga znajomości szczegółowych przepisów podatkowych. W poniedziałek 18 listopada odbył się kolejny na bezpłatny webinar "Rzeczpospolitej" - „Sukcesja – rodzinne sprawy majątkowe” poświęcony właśnie tym kwestiom.
Bankowiec Piotr Karnkowski i znany w branży energetycznej prawnik Jerzy Kurella wygrali w konkursach na nowych członków zarządu LOTu. Obaj będą wiceprezesami polskiego przewoźnika.
Fundusze, które posiadają akcje paliwowego giganta, złożyły wniosek o wpisanie zmian w jego radzie nadzorczej do porządku obrad walnego 2 grudnia.
W celu zapobiegania konfliktowi interesów oraz zapewnienia uczciwości w wykonywaniu funkcji publicznych ustawa antykorupcyjna zakazuje osobom pełniącym określone funkcje publiczne prowadzenia różnego rodzaju działalności gospodarczej.
Wprowadzenie regulaminu zarządu pozwala na jednoznaczne określenie zasad jego działania, sposobu zwoływania posiedzeń i podejmowania uchwał oraz dokumentowania tych czynności.
Jeżeli walne zgromadzenie spółki akcyjnej wyda zarządowi wiążące polecenie dotyczące prowadzenia spraw spółki, to jest ono dotknięte sankcją nieważności.
W wyniku zmiany przepisów rada nadzorcza w spółce komunalnej uzyskała bardzo skuteczne narzędzie do realizowania swoich zadań.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas