Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus może blokować konta, ale z rozwagą

Ponieważ tzw. długa blokada rachunku bankowego de facto paraliżuje działalność podatnika na trzy miesiące, to jej zastosowanie wymaga solidnego uzasadnienia, dobrze osadzonego w przesłankach ustawowych.

Publikacja: 13.03.2022 07:34

Fiskus może blokować konta, ale z rozwagą

Foto: Adobe Stock

Broń atomowa fiskusa, czyli blokady rachunków bankowych tzw. STIR w założeniu miała przeciwdziałać nadużyciom podatkowym i oszustwom. Od razu pojawiły się jednak obawy, że urzędnicy będą po nią sięgać zbyt pochopnie i chętnie, co rykoszetem uderzy w uczciwych podatników. Częściowo się to potwierdza, o czym świadczą liczne spory, jakie trafiają do sądów administracyjnych. Kolejny przesądził wyrokiem z 11 lutego 2022 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (III SA/Wa 163/22; wyrok nieprawomocny). I choć nie podzielił wszystkich zarzutów skarżącej spółki, to zastrzegł, że fiskus nie może stosować blokady zbyt lekką ręką.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama