Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus nie może różnicować skutków pomocy covidowej

Dofinansowanie, które rekompensuje podatnikowi spadek jego obrotów wykazywanych w specjalnej strefie ekonomicznej, w sytuacji utrzymywania miejsc pracy, pozostaje w ścisłym i bezpośrednim związku z wykonywaną działalnością strefową.

Publikacja: 11.10.2022 22:00

Fiskus nie może różnicować skutków pomocy covidowej

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła spółki, która w 2021 r. wystąpiła o wydanie interpretacji przepisów o CIT. Wyjaśniła, że prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i osiąga dochody zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT. Spółka w przeważającej mierze prowadzi działalność objętą zezwoleniem strefowym oraz w małym stopniu osiąga również przychód ze sprzedaży towarów wytworzonych poza strefą. W związku ze spełnieniem wymogów przewidzianych w ustawie o Covid, uzyskała dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników i składek ZUS ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama