Reklama
Rozwiń
Reklama

Firma dająca darowiznę nie skorzysta z ulgi na sponsoring

Spółka sponsorująca klub sportowy może zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów, a następnie odliczyć ich połowę od dochodu. Pod warunkiem, że klub ją reklamuje.

Publikacja: 30.10.2022 02:00

Firma dająca darowiznę nie skorzysta z ulgi na sponsoring

Foto: Adobe Stock

Polski Ład wprowadził nową ulgę dla przedsiębiorców. Od 1 stycznia 2022 r. firmy, które sponsorują sport, naukę bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu. Nie mogą to jednak być bezinteresowne świadczenia, sponsor musi być w zamian promowany przez sponsorowanego. Takie są wnioski z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 października 2022 r. (0111-KDIB2-1.4010.219.2022.2.PB).

Wystąpiła o nią spółka, która sponsoruje klub sportowy. Przekazuje mu zarówno pieniądze, jak i różnego rodzaju świadczenia rzeczowe. Przykładowo, funduje nagrody na zawodach, zapewnia też okolicznościowe (z okazji świąt) upominki.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama