Reklama

Forward – instrument w księgach

Kontrakt forward to narzędzie, które zyskuje na popularności w ostatnich latach. Umożliwia on zabezpieczenie się przed niekorzystnymi zmianami dotyczącymi instrumentu bazowego, np. ryzyka walutowego.

Publikacja: 15.11.2022 18:26

Forward – instrument w księgach

Foto: Adobe Stock

Kontrakt ten obejmuje obowiązek odbioru aktywów przez jedną stronę oraz obowiązek przekazania aktywów przez drugą stronę. Następuje to po z góry określonej ilości, cenie (kursie) w ściśle wyznaczonym w przyszłości terminie. Jest rozliczany jedynie poprzez różnicę pomiędzy kursem terminowym (forward), a kursem bieżącym (spot).

Kontrakt forward dostarczany jest przez wiele banków (rynek pozagiełdowy), które w odniesieniu do walut oferują zwykle wymianę polskiej waluty na euro (EUR), amerykańskiego dolara (USD), brytyjskiego funta (GBP) czy szwajcarskiego franka (CHF). Banki wyznaczają zwykle minimalną kwotę transakcji, niezbędną do zakupu instrumentu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama