Nie ma opłaty od środków spożywczych sprzedawanych tylko online

Jak wskazuje ostatnio wydana interpretacja indywidualna, sprzedaż napojów, co do zasady objętych opłatą od środków spożywczych, dokonywana na rzecz konsumentów wyłącznie online za pośrednictwem portali e-handlu poprzez zawieranie umów na odległość, nie stanowi wprowadzenia napojów i tym samym nie podlega opłacie od środków spożywczych.

Publikacja: 25.01.2023 02:00

Nie ma opłaty od środków spożywczych sprzedawanych tylko online

Foto: Adobe Stock

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 18 października 2022 r. wydał interpretację (0111-KDSB1-1.4019.28. 2022.2.WK) w sprawie przedsiębiorstwa, które w ramach prowadzonej działalności dokonuje sprzedaży tylko przez Internet. Jest to sklep on-line z napojami bezalkoholowymi ujętymi w klasyfikacji PKWiU 10.32, 10.89 lub w dziale 11, które zawierają dodatek cukrów. Umowy sprzedaży zawierane przez sklep z konsumentami przez Internet stanowią umowy zawarte na odległość w myśl art. 2 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta, tj. umowy zawarte w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Pozostało 81% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Planujesz reorganizację transgraniczną? Najpierw uprzedź fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak opodatkować wyciąg narciarski podatkiem od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zapłata przedawnionych odsetek – skutki w CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wynajem pokoi gościnnych na wsi podlega VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak mikro i małe jednostki amortyzują środki trwałe
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.