WSA: Reklamowanie w grze komputerowej bez ulgi

Zyski z wyświetlania reklam na podstawie umów z ich dostawcami nie spełniają przesłanek przychodu z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży produktu lub usługi.

Publikacja: 29.03.2023 02:00

WSA: Reklamowanie w grze komputerowej bez ulgi

Foto: Adobe Stock

Spór w sprawie dotyczyła prawa do tzw. ulgi IP Box w CIT. Z wnioskiem o interpretację w tym zakresie wystąpiła spółka zajmująca się produkcją i wydawaniem gier komputerowych, w szczególności mobilnych, czyli udostępnianych i sprzedawanych na platformie w kraju i za granicą.

Podatniczka tłumaczyła, że prowadzi też działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26–28 ustawy o CIT, w toku której opracowuje tzn. wytwarza, rozwija lub ulepsza m.in. gry komputerowe. Autorskie prawa do poszczególnych gier komputerowych B+R to kwalifikowane prawa własności intelektualnej z art. 24d ust. 2 ustawy o CIT.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych