Reklama

WSA: Reklamowanie w grze komputerowej bez ulgi

Zyski z wyświetlania reklam na podstawie umów z ich dostawcami nie spełniają przesłanek przychodu z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży produktu lub usługi.

Publikacja: 29.03.2023 02:00

WSA: Reklamowanie w grze komputerowej bez ulgi

Foto: Adobe Stock

Spór w sprawie dotyczyła prawa do tzw. ulgi IP Box w CIT. Z wnioskiem o interpretację w tym zakresie wystąpiła spółka zajmująca się produkcją i wydawaniem gier komputerowych, w szczególności mobilnych, czyli udostępnianych i sprzedawanych na platformie w kraju i za granicą.

Podatniczka tłumaczyła, że prowadzi też działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26–28 ustawy o CIT, w toku której opracowuje tzn. wytwarza, rozwija lub ulepsza m.in. gry komputerowe. Autorskie prawa do poszczególnych gier komputerowych B+R to kwalifikowane prawa własności intelektualnej z art. 24d ust. 2 ustawy o CIT.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obniżenie podstawy PCC przy powstaniu agio – interpretacja ogólna MF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Środki pomocowe wspierają sektor obronny
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Będą zmiany w kilometrówce
Reklama
Reklama
Reklama