Aktualizacja: 01.07.2025 15:36 Publikacja: 19.04.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
W sprawie chodziło o prawo do tzw. ulgi na ekspansję, zwanej też prowzrostową. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą napojów pod własną marką. Tłumaczyła, że z powodzeniem wprowadza swój produkt na nowe rynki i cały czas zwiększa przychody ze sprzedaży. W celu zwiększenia przychodów ponosi koszty objęte ulgą z art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, które nie są jej zwracane w jakiejkolwiek formie i nie są odliczane od podstawy opodatkowania. Z wniosku wynikało, że produkcja napojów odbywa się w kilku krokach. Najpierw przeprowadzane jest badanie określonego rynku. Potem zaplanowana jest strategia wejścia na nowy rynek lub zwiększenia w nim udziału, a także drobiazgowe zaprojektowanie produktu. Wreszcie dochodzi do zlecenia zewnętrznej firmie fizycznego wyprodukowania napojów i opakowań według wytycznych spółki. Podatniczka była przekonana, że choć fizyczne wyprodukowanie napojów i opakowań zleca komuś innemu, to ona jest głównie odpowiedzialna za powstanie produktów i wprowadzanie ich na dane rynki w oparciu o wcześniej zaplanowaną strategię. Produkty wykonane są według jej projektu i opatrzone jej marką. Dlatego ma prawo do ulgi na ekspansję.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas