Reklama

Napój na zlecenie bez preferencji prowzrostowej

Jeśli działalności podatnika bliżej jest do aktywności handlowej, polegającej na dalszej odsprzedaży, pod własną marką, wcześniej nabytych produktów, nie zaś na produkcyjnej, to nie ma ulgi na ekspansję.

Publikacja: 19.04.2023 02:00

Napój na zlecenie bez preferencji prowzrostowej

Foto: Adobe Stock

W sprawie chodziło o prawo do tzw. ulgi na ekspansję, zwanej też prowzrostową. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą napojów pod własną marką. Tłumaczyła, że z powodzeniem wprowadza swój produkt na nowe rynki i cały czas zwiększa przychody ze sprzedaży. W celu zwiększenia przychodów ponosi koszty objęte ulgą z art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, które nie są jej zwracane w jakiejkolwiek formie i nie są odliczane od podstawy opodatkowania. Z wniosku wynikało, że produkcja napojów odbywa się w kilku krokach. Najpierw przeprowadzane jest badanie określonego rynku. Potem zaplanowana jest strategia wejścia na nowy rynek lub zwiększenia w nim udziału, a także drobiazgowe zaprojektowanie produktu. Wreszcie dochodzi do zlecenia zewnętrznej firmie fizycznego wyprodukowania napojów i opakowań według wytycznych spółki. Podatniczka była przekonana, że choć fizyczne wyprodukowanie napojów i opakowań zleca komuś innemu, to ona jest głównie odpowiedzialna za powstanie produktów i wprowadzanie ich na dane rynki w oparciu o wcześniej zaplanowaną strategię. Produkty wykonane są według jej projektu i opatrzone jej marką. Dlatego ma prawo do ulgi na ekspansję.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama