Napój na zlecenie bez preferencji prowzrostowej

Jeśli działalności podatnika bliżej jest do aktywności handlowej, polegającej na dalszej odsprzedaży, pod własną marką, wcześniej nabytych produktów, nie zaś na produkcyjnej, to nie ma ulgi na ekspansję.

Publikacja: 19.04.2023 02:00

Napój na zlecenie bez preferencji prowzrostowej

Foto: Adobe Stock

W sprawie chodziło o prawo do tzw. ulgi na ekspansję, zwanej też prowzrostową. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą napojów pod własną marką. Tłumaczyła, że z powodzeniem wprowadza swój produkt na nowe rynki i cały czas zwiększa przychody ze sprzedaży. W celu zwiększenia przychodów ponosi koszty objęte ulgą z art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, które nie są jej zwracane w jakiejkolwiek formie i nie są odliczane od podstawy opodatkowania. Z wniosku wynikało, że produkcja napojów odbywa się w kilku krokach. Najpierw przeprowadzane jest badanie określonego rynku. Potem zaplanowana jest strategia wejścia na nowy rynek lub zwiększenia w nim udziału, a także drobiazgowe zaprojektowanie produktu. Wreszcie dochodzi do zlecenia zewnętrznej firmie fizycznego wyprodukowania napojów i opakowań według wytycznych spółki. Podatniczka była przekonana, że choć fizyczne wyprodukowanie napojów i opakowań zleca komuś innemu, to ona jest głównie odpowiedzialna za powstanie produktów i wprowadzanie ich na dane rynki w oparciu o wcześniej zaplanowaną strategię. Produkty wykonane są według jej projektu i opatrzone jej marką. Dlatego ma prawo do ulgi na ekspansję.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych