Reklama

Sąd: Bez wyraźnej podstawy nie ma odstępstwa

Przyjęcie, że pod pojęciem wydatku na objęcie lub nabycie udziałów czy akcji należy rozumieć tzw. koszt historyczny możliwe jest jedynie, gdy tego rodzaju reguła wynikała wprost z precyzyjnego brzmienia przepisu ustawy podatkowej.

Publikacja: 05.07.2023 02:00

Sąd: Bez wyraźnej podstawy nie ma odstępstwa

Foto: Adobe Stock

W październiku 2022 r. podatnik wystąpił o interpretację przepisów o PIT. Wyjaśnił, że jest jednym z akcjonariuszy sp. z o.o. spółki komandytowo-akcyjnej. Jej akcje nabył w marcu 2016 r. w wyniku likwidacji spółki komandytowej, która w owym czasie nie była podatnikiem CIT.

Teraz rozpoczął się proces przekształcenia spółki w akcyjną. Akcjonariusz wskazał, że w wyniku tego procesu jego akcje zostaną z mocy prawa unicestwione, a w ich miejsce zostaną wydane akcje nowej serii, których emitentem będzie już spółka postała w wyniku przekształcenia. Akcje te zostaną wydane w zamian za wartość księgową majątku spółki z dnia wpisu przekształcenia do KRS.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama