Aktualizacja: 01.07.2025 05:07 Publikacja: 24.07.2023 02:00
Foto: AdobeStock
Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (DKIS) z 5 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP1-3.4012.135.2023.2.JG).
We wniosku o interpretację podatnik wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży towarów na terytorium Polski za pośrednictwem zarówno sklepu internetowego, jak i sklepów stacjonarnych. W ramach swojej działalności podatnik emituje karty podarunkowe, które występują w formie fizycznej oraz elektronicznej. Karty podarunkowe są kartami na okaziciela i dostępne są w różnych nominałach. Mogą je nabyć zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Karty podarunkowe nie podlegają wymianie na środki pieniężne oraz nie mogą być zwracane. Aktywacja kart podarunkowych następuje w dacie zakupu, od której liczona jest jej ważność (12 miesięcy). Po upływie tego terminu karta podarunkowa traci ważność, a środki, które pozostały na tej karcie, nie podlegają zwrotowi, a więc przepadają. W dacie wydania karty podarunkowej nie jest znana kwota, która zostanie wydatkowana na zakup towarów. Ponadto klienci mogą nabywać za pomocą karty towary opodatkowane różnymi stawkami VAT.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Podstawowe źródła rozbieżności dotyczące podatku od nieruchomości, jakie występują u przedsiębiorców, to z jedne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas