Aktualizacja: 20.05.2025 05:14 Publikacja: 04.03.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Pandemia Covid-19 znacząco przyśpieszyła transformację cyfrową we wszystkich obszarach życia, również w administracji publicznej. Z końcem października 2020 r. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), uruchomiła w pięciu województwach nowy model obsługi podatników – wizytę w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji on-line. W listopadzie 2020 r. model ten objął cały kraj. Możliwość załatwienia spraw podczas wizyty w urzędzie, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu, dawała podatnikom pewien komfort, zwiększała ich bezpieczeństwo. To był krok w dobrym kierunku Jednak choć okres pandemii się skończył, usługa pozostała i nie zapowiada się, aby „drzwi do urzędów były otwarte”, tzn. aby podatnik bez wcześniejszego umówienia wizyty, mógł załatwić swoją sprawę „od ręki”. Na stronach poszczególnych urzędów skarbowych możemy przeczytać, że wprowadzenie usługi było ważnym krokiem w programie „Klient w centrum KAS”. Tylko czy tak naprawdę – w obecnych warunkach – nie powinna to być dodatkowa, a nie wyłączna usługa?
20 maja upływa termin na rozliczenie przez przedsiębiorców składki zdrowotnej za 2024 rok. Obowiązek ten nie dot...
Spółki, które przechodziły na estoński CIT w trakcie roku podatkowego, zaczęły otrzymywać od urzędów skarbowych...
Na gruncie ustawy o VAT wymianę towarów lub usług w ramach umowy barterowej traktuje się jako czynności podlegaj...
Organ podatkowy nie może odmówić odliczenia VAT, jeśli podatnik wykaże, że usługi były używane do jego opodatkow...
Świadczenie przez polskiego podatnika VAT usług budowlanych w innym państwie UE często wiąże się z uprzednim zak...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas