Jedna infolinia KAS – dobrodziejstwo czy przekleństwo?

Od kilku miesięcy trwają prace nad wdrożeniem nowej usługi Krajowej Administracji Skarbowej. Zebrane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce opinie użytkowników – głównie właścicieli biur rachunkowych – wskazują, że projekt dot. zmian w infolinii KAS nie spełnia ich oczekiwań, co więcej wręcz utrudnia pracę.

Publikacja: 04.03.2024 02:00

Jedna infolinia KAS – dobrodziejstwo czy przekleństwo?

Foto: Adobe Stock

Pandemia Covid-19 znacząco przyśpieszyła transformację cyfrową we wszystkich obszarach życia, również w administracji publicznej. Z końcem października 2020 r. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), uruchomiła w pięciu województwach nowy model obsługi podatników – wizytę w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji on-line. W listopadzie 2020 r. model ten objął cały kraj. Możliwość załatwienia spraw podczas wizyty w urzędzie, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu, dawała podatnikom pewien komfort, zwiększała ich bezpieczeństwo. To był krok w dobrym kierunku Jednak choć okres pandemii się skończył, usługa pozostała i nie zapowiada się, aby „drzwi do urzędów były otwarte”, tzn. aby podatnik bez wcześniejszego umówienia wizyty, mógł załatwić swoją sprawę „od ręki”. Na stronach poszczególnych urzędów skarbowych możemy przeczytać, że wprowadzenie usługi było ważnym krokiem w programie „Klient w centrum KAS”. Tylko czy tak naprawdę – w obecnych warunkach – nie powinna to być dodatkowa, a nie wyłączna usługa?

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych