Aktualizacja: 12.07.2025 17:06 Publikacja: 18.03.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Spółka prowadzi działalność w zakresie wynajmu kortów tenisowych. Klienci spółki (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) dokonują rezerwacji online i wpłacają opłatę rezerwacyjną. Opłata rezerwacyjna stanowi część ceny usługi, która odliczana jest od ceny końcowej – najczęściej w dacie skorzystania z usługi (w momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej przybiera ona postać zaliczki). W przypadku rezygnacji z usługi przez klienta najpóźniej na 3 dni przed datą rezerwacji, opłata rezerwacyjna podlega zwrotowi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna zostaje zatrzymana przez spółkę – jako rekompensata z tytułu utraconych korzyści związanych z brakiem realizacji usługi na rzecz tego klienta i pozbawieniem spółki możliwości wynajmu kortu innemu klientowi w tym terminie. W momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej spółka traktuje ją jako zaliczkę w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i ewidencjonuje tę transakcję za pomocą kasy rejestrującej. W przypadku zatrzymania opłaty rezerwacyjnej – z powodu nieodwołania rezerwacji w odpowiednim terminie przez klienta spółka ma wątpliwości, jak powinna skorygować podatek należny – pyta czytelnik.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas