Reklama

Korekta VAT w obrocie detalicznym możliwa nie tylko poprzez „ewidencję korekt”

W przypadku zdarzeń innych niż zwrot towaru, reklamacja oraz oczywista pomyłka, podatnicy powinni dokonać korekty podatku należnego – zaewidencjonowanego przy użyciu kasy rejestrującej – na podstawie prowadzonej „własnej” ewidencję korekt.

Publikacja: 18.03.2024 02:00

Korekta VAT w obrocie detalicznym możliwa nie tylko poprzez „ewidencję korekt”

Foto: Adobe Stock

Spółka prowadzi działalność w zakresie wynajmu kortów tenisowych. Klienci spółki (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) dokonują rezerwacji online i wpłacają opłatę rezerwacyjną. Opłata rezerwacyjna stanowi część ceny usługi, która odliczana jest od ceny końcowej – najczęściej w dacie skorzystania z usługi (w momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej przybiera ona postać zaliczki). W przypadku rezygnacji z usługi przez klienta najpóźniej na 3 dni przed datą rezerwacji, opłata rezerwacyjna podlega zwrotowi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna zostaje zatrzymana przez spółkę – jako rekompensata z tytułu utraconych korzyści związanych z brakiem realizacji usługi na rzecz tego klienta i pozbawieniem spółki możliwości wynajmu kortu innemu klientowi w tym terminie. W momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej spółka traktuje ją jako zaliczkę w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i ewidencjonuje tę transakcję za pomocą kasy rejestrującej. W przypadku zatrzymania opłaty rezerwacyjnej – z powodu nieodwołania rezerwacji w odpowiednim terminie przez klienta spółka ma wątpliwości, jak powinna skorygować podatek należny – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama