Aktualizacja: 18.05.2025 21:50 Publikacja: 18.03.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Spółka prowadzi działalność w zakresie wynajmu kortów tenisowych. Klienci spółki (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) dokonują rezerwacji online i wpłacają opłatę rezerwacyjną. Opłata rezerwacyjna stanowi część ceny usługi, która odliczana jest od ceny końcowej – najczęściej w dacie skorzystania z usługi (w momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej przybiera ona postać zaliczki). W przypadku rezygnacji z usługi przez klienta najpóźniej na 3 dni przed datą rezerwacji, opłata rezerwacyjna podlega zwrotowi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna zostaje zatrzymana przez spółkę – jako rekompensata z tytułu utraconych korzyści związanych z brakiem realizacji usługi na rzecz tego klienta i pozbawieniem spółki możliwości wynajmu kortu innemu klientowi w tym terminie. W momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej spółka traktuje ją jako zaliczkę w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i ewidencjonuje tę transakcję za pomocą kasy rejestrującej. W przypadku zatrzymania opłaty rezerwacyjnej – z powodu nieodwołania rezerwacji w odpowiednim terminie przez klienta spółka ma wątpliwości, jak powinna skorygować podatek należny – pyta czytelnik.
Aby ustalić, jakie sprzęty i narzędzia zaliczają się do urządzeń przemysłowych, trzeba posiłkować się rozstrzygn...
Wykorzystywane na budowach zestawy kontenerowe służą celom przemysłowym. Najemcy takich zestawów, przy wypłacie...
Podważenie przez organ sposobu rozliczania podatku u źródła może być dla podatnika wyzwaniem, dlatego kluczowe j...
Obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych dotyczy firm, które muszą prowadzić księgi rachunkowe zgodnie z us...
W metodzie kasowej rozliczania PIT podatnik wykaże przychód dopiero w momencie faktycznego otrzymania zapłaty. K...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas