Reklama
Rozwiń
Reklama

Ulga na terminale płatnicze traci na znaczeniu

Nowe rozwiązania techniczne oraz sposoby współpracy z przedsiębiorcami proponowane przez dostawców urządzeń płatniczych mogę spowodować, że ulga na terminale płatnicze będzie wykorzystywana w coraz mniejszym zakresie – co może być impulsem dla wprowadzenia zmian w przepisach podatkowych.

Publikacja: 29.04.2024 04:30

Ulga na terminale płatnicze traci na znaczeniu

Foto: Adobe Stock

Ulga na terminale płatnicze została wprowadzona do ustaw o podatkach dochodowych z początkiem stycznia 2022 roku w ramach Polskiego Ładu wraz z innymi ulgami, np. ulgą na robotyzację czy na prototyp, jako dodatkowa zachęta podatkowa dla przedsiębiorców, rozpoczynających przyjmowanie płatności przy użyciu terminala płatniczego. W praktyce może ona pozytywnie wpływać na zmniejszanie barier w zakresie prowadzenia sprzedaży (wygodne płatności dla użytkowników). Drugim celem jest maksymalna adopcja płatności bezgotówkowych kosztem wykorzystywania gotówki w handlu.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama