Reklama
Rozwiń
Reklama

Darowizna dla fundacji: nie ma podatku od zbiórki w restauracji

Darowizny dla fundacji nie są przychodem przedsiębiorcy, który pośredniczy w ich przekazywaniu.

Publikacja: 20.09.2020 16:15

Darowizna dla fundacji: nie ma podatku od zbiórki w restauracji

Foto: Adobe Stock

Jeśli nie uzyskujemy korzyści majątkowej, to nie musimy wykazywać przychodu z działalności gospodarczej i płacić podatku. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 9 września 2020 r. (0115-KDIT3.4011.443.2020.2.AD).

Wystąpiła o nią kobieta prowadząca własną firmę. Ma restaurację, w której oferuje jedzenie i napoje. Działa na zasadzie franczyzy, wykorzystując markę znanej sieci. Elementem jej strategii jest działalność pro bono, w tym wspieranie fundacji. W celu jej finansowania właścicielka firmy prowadzi w swojej restauracji zbiórkę pieniędzy. Klienci mogą wrzucić gotówkę do skarbonki umieszczonej przy kasie. Przynajmniej raz w miesiącu pieniądze są protokolarnie przeliczane, wpisywane do osobnej ewidencji i przekazywane fundacji.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama