Aktualizacja: 07.06.2020 02:00 Publikacja: 07.06.2020 02:00
Foto: Adobe Stock
We współczesnych kontaktach handlowych częstym problem, z jakim muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, jest nieotrzymanie od kontrahenta płatności za wykonane świadczenia. Sprzedaż towarów czy wykonania usługi na rzecz klienta związane są z powstaniem wierzytelności po stronie sprzedawcy. Zdarzają się sytuacje, w których pomimo wyczerpania wszelkich środków prawnych, wierzyciel nie jest jednak w stanie uzyskać należnych mu środków od dłużnika. W takich przypadkach przepisy prawa podatkowego dają przedsiębiorcom możliwość zaliczenia tego typu wierzytelności do kosztów podatkowych.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas