Czy agencja marketingowa może być płatnikiem podatku

Zryczałtowany podatek od nagrody powinien pobrać podmiot, który jest jej właścicielem w momencie przekazania jej uczestnikowi akcji promocyjnej. Nie ma znaczenia kto ostatecznie ponosi ekonomiczny ciężar świadczenia.

Aktualizacja: 05.04.2020 20:19 Publikacja: 05.04.2020 02:00

Czy agencja marketingowa może być płatnikiem podatku

Foto: Adobe Stock

Wiele firm decyduje się na przeprowadzanie dla swoich klientów akcji promocyjnych, podczas których zwykle wydawane są nagrody dla ich uczestników. Może to skutkować powstaniem przychodu u obdarowanych, od którego zasadniczo należny jest podatek. Co istotne, w niektórych przypadkach to płatnik powinien pobrać i wpłacić ten podatek do urzędu skarbowego. Jest tak w szczególności wtedy, gdy nagroda – w ramach konkursu lub tzw. sprzedaży premiowej – jest przekazywana konsumentowi i jednocześnie nie ma zastosowania zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT (np. z uwagi na wartość nagrody).

Pozostało 91% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Planujesz reorganizację transgraniczną? Najpierw uprzedź fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak opodatkować wyciąg narciarski podatkiem od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zapłata przedawnionych odsetek – skutki w CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wynajem pokoi gościnnych na wsi podlega VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak mikro i małe jednostki amortyzują środki trwałe
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.