Aktualizacja: 18.04.2021 11:54 Publikacja: 18.04.2021 00:01
Foto: AdobeStock
Ta interpretacja ucieszy wszystkich przedsiębiorców, którzy dbają o odpowiednie wyposażenie swojego zakładu. Fiskus potwierdził, że wystrój siedziby przedsiębiorstwa poprawia atmosferę pracy, a to ma pośredni wpływ na przychody firmy. Wydatki na wyposażenie można więc rozliczyć w podatkowych kosztach. O interpretację wystąpiła spółka prowadząca działalność produkcyjną i dystrybucyjną. W związku z rozwojem zakładu kupiła i zleciła specjalistyczny montaż akwarium o pojemności 360 litrów wraz z rybami, roślinami wodnymi i wyposażeniem. Akwarium zostało umieszczone w holu siedziby firmy. Znajduje się w nim recepcja, hol pełni też funkcję poczekalni z miejscami do siedzenia dla klientów.
Zmiany w składce zdrowotnej, które ostatecznie uchwalono i które weszły w życie od stycznia, są w zasadzie kosmetyczne. Na większą reformę musimy poczekać jeszcze rok.
Minimalny podatek dochodowy należy rozliczyć w zeznaniu rocznym składanym do końca trzeciego miesiąca następnego roku podatkowego. W przypadku podatników, których rok podatkowy pokrywa się z kalendarzowym, termin ten upływa 31 marca br.
Właściciele nieruchomości muszą przygotować się na istotne zmiany w opodatkowaniu, które weszły w życie 1 stycznia. Kluczowym aspektem tych zmian jest wprowadzenie nowych, niezależnych od prawa budowlanego definicji budynku i budowli.
Od 1 stycznia obniżono w niewielkim stopniu wysokość minimalnej składki zdrowotnej i wyłączono z podstawy jej wymiaru przychody ze sprzedaży środków trwałych. Większa reforma składki ma wejść w życie za rok.
Spółka jawna będąca podatnikiem CIT pozostaje nim do dnia jej likwidacji lub wykreślenia z właściwego rejestru. Tak twierdzi fiskus. Zdaniem sądów utratę statusu podatnika CIT może również spowodować zmiana w składzie jej wspólników.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Wydatki ponoszone przez spółkę dominującą w celu zwiększenia ceny sprzedaży akcji spółki zależnej nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów spółki dominującej.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Wydatki na dodatkowe świadczenia dla samozatrudnionych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Skarbówka się zgadza, eksperci podkreślają jednak, że tylko wtedy, gdy benefity są elementem wynagrodzenia współpracowników.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.
W przyszłym roku dodatek podatkowo-rachunkowy zmieni tytuł i pojawią się w nim nowe stałe rubryki, m.in. poradnik dla biur rachunkowych, poradnik dla małej firmy oraz porady ekspertów.
Rozliczanie kosztów pracowniczych na koniec roku to jeden z kluczowy elementów zamknięcia rocznego. Dział księgowości musi uwzględnić nie tylko standardowe wynagrodzenia, ale również premie, świadczenia dodatkowe i niewykorzystane urlopy.
Niewypłacalność to zjawisko, które może dotknąć każdego przedsiębiorcę. Skąd dłużnik ma wiedzieć, że zbliża się moment niewypłacalności? Jakie działania powinien podjąć gdy pojawią się problemy z płynnością finansową?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas