Aktualizacja: 23.02.2020 21:53 Publikacja: 23.02.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Spółka jest właścicielem sklepu spożywczego. Sklep jest jednak prowadzony na podstawie umowy przez inny pomiot, który zatrudnia pracowników (obsługujących kasy fiskalne w tym sklepie). W umowie o prowadzenie sklepu prowadzenie ewidencji obrotu i kwot VAT za pomocą kas fiskalnych powierzane jest przez spółkę podmiotowi prowadzącemu sklep. Podmiot ten jest zobowiązany do wystawiania i wydawania w imieniu i na rzecz spółki paragonów fiskalnych. Natomiast spółka zobowiązana jest do dostarczenia prowadzącemu sklep kas rejestrujących. Kto musi przeszkolić pracowników z zasad używania kas i posiadać stosowne oświadczenia? – pyta czytelniczka.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas