Aktualizacja: 26.06.2020 08:22 Publikacja: 28.06.2020 00:01
Foto: 123RF
Przepisy nie regulują jednoznacznie kiedy (w rozliczeniu za jaki okres) należy wykazać zwiększenie należności za towar lub usługę (w przeciwieństwie do faktur korygujących in minus – obniżających podstawę opodatkowania i podatek). Przyjęło się, że należy w tej sytuacji rozpatrywać przyczyny korekty. Jeśli jest ona spowodowana błędem lub innym powodem zaistniałym już podczas pierwotnego rozliczenia, to korekta będzie ujęta wstecz (w rozliczeniu za okres, w którym wykazano sprzedaż). Przyczyny następcze, a więc niezwiązane z początkowym rozliczeniem, dają prawo do wykazania korekty na bieżąco, a więc zasadniczo wtedy, gdy sprzedawca wystawia fakturę korygującą. W praktyce rozróżnienie tych dwóch sytuacji może nastręczać trudności. Problemem dla podatników są zwłaszcza niejasne poglądy prezentowane przez organy podatkowe.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas