Reklama

VAT: jak ująć faktury korygujące in plus

Zwiększenie należności za towar lub usługę wymaga korekty podstawy opodatkowania i należnego podatku. Problemem praktycznym może być to, kiedy (w rozliczeniu za jaki okres) należy je wykazać.

Publikacja: 28.06.2020 00:01

VAT: jak ująć faktury korygujące in plus

Foto: 123RF

Przepisy nie regulują jednoznacznie kiedy (w rozliczeniu za jaki okres) należy wykazać zwiększenie należności za towar lub usługę (w przeciwieństwie do faktur korygujących in minus – obniżających podstawę opodatkowania i podatek). Przyjęło się, że należy w tej sytuacji rozpatrywać przyczyny korekty. Jeśli jest ona spowodowana błędem lub innym powodem zaistniałym już podczas pierwotnego rozliczenia, to korekta będzie ujęta wstecz (w rozliczeniu za okres, w którym wykazano sprzedaż). Przyczyny następcze, a więc niezwiązane z początkowym rozliczeniem, dają prawo do wykazania korekty na bieżąco, a więc zasadniczo wtedy, gdy sprzedawca wystawia fakturę korygującą. W praktyce rozróżnienie tych dwóch sytuacji może nastręczać trudności. Problemem dla podatników są zwłaszcza niejasne poglądy prezentowane przez organy podatkowe.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama