Reklama

Udostępnianie powierzchni reklamowej w internecie z podatkiem u źródła

Pośrednictwo w udostępnianiu powierzchni reklamowych w sieci ma podobny charakter do usług reklamowych i w związku z tym zapłata za takie czynności jest opodatkowana podatkiem u źródła. Jego płatnikiem jest polski podmiot przekazujący należność wypłaconą przez reklamodawcę właścicielom stron internetowych.

Aktualizacja: 09.02.2020 16:17 Publikacja: 09.02.2020 00:01

Udostępnianie powierzchni reklamowej w internecie z podatkiem u źródła

Foto: 123RF

Tak wynika z wydanej 23 stycznia 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB1-1.4010.449.2019.2. SG).

Polska spółka planuje realizować usługi pośrednictwa w udostępnianiu powierzchni reklamowych na stronach internetowych we współpracy ze spółką ze Szwecji. W ramach tych usług, reklamodawcy wypłacaliby polskiej spółce należność za udostępnienie powierzchni reklamowej, która po potrąceniu należności za pośrednictwo byłaby przekazywana spółce szwedzkiej. Spółka szwedzka miałaby natomiast wypłacać te środki wydawcom, tzn. blogerom lub właścicielom stron internetowych udostępniającym powierzchnie reklamowe. Wnioskodawca podkreślał, że ani on, ani spółka szwedzka nie będą pełnić żadnych istotnych funkcji w odniesieniu do czynności udostępniania powierzchni reklamowych, oprócz czynności związanych z przepływem wynagrodzenia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama