Reklama

Jak ująć koszty modernizacji po oddaniu biurowca do użytkowania

W modelu kosztowym wydatki na adaptację części eksploatowanego już budynku powinny zostać ujęte w wartości nieruchomości inwestycyjnej i być amortyzowane przez okres ich ekonomicznej użyteczności.

Publikacja: 06.12.2017 04:40

Jak ująć koszty modernizacji po oddaniu biurowca do użytkowania

Foto: 123RF

- Spółka wybudowała budynek biurowy z planem jego jak najszybszej komercjalizacji oraz sprzedaży. Spółka uzyskała pozwolenie na użytkowanie budynku 1 lipca 2017 r. Od tamtego momentu poniosła dodatkowe koszty dotyczące adaptacji ostatniego piętra budynku w celu umożliwienia prowadzenia tam działalności gastronomicznej przez jedną z popularnych sieci restauracyjnych. Czynsz dla sieci gastronomicznej za m2 powierzchni był ponad dwukrotnie wyższy niż któregokolwiek z najemców powierzchni biurowej w tym budynku. Koszty modernizacji i przystosowania ostatniego piętra budynku w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. wyniosą 1,5 mln zł.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama