Jak ująć koszty modernizacji po oddaniu biurowca do użytkowania

W modelu kosztowym wydatki na adaptację części eksploatowanego już budynku powinny zostać ujęte w wartości nieruchomości inwestycyjnej i być amortyzowane przez okres ich ekonomicznej użyteczności.

Publikacja: 06.12.2017 04:40

Jak ująć koszty modernizacji po oddaniu biurowca do użytkowania

Foto: 123RF

- Spółka wybudowała budynek biurowy z planem jego jak najszybszej komercjalizacji oraz sprzedaży. Spółka uzyskała pozwolenie na użytkowanie budynku 1 lipca 2017 r. Od tamtego momentu poniosła dodatkowe koszty dotyczące adaptacji ostatniego piętra budynku w celu umożliwienia prowadzenia tam działalności gastronomicznej przez jedną z popularnych sieci restauracyjnych. Czynsz dla sieci gastronomicznej za m2 powierzchni był ponad dwukrotnie wyższy niż któregokolwiek z najemców powierzchni biurowej w tym budynku. Koszty modernizacji i przystosowania ostatniego piętra budynku w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. wyniosą 1,5 mln zł.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne