Aktualizacja: 28.08.2017 06:40 Publikacja: 28.08.2017 06:40
Foto: 123RF
1 stycznia 2017 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące obowiązków sprawozdawczych w zakresie cen transferowych. Dla podatników, których przychody lub koszty w danym roku podatkowym przekraczają równowartość 10 mln euro, wprowadzono obowiązek złożenia uproszczonego sprawozdania w sprawie transakcji z podmiotami powiązanymi lub innych zdarzeń pomiędzy podmiotami powiązanymi, lub w związku z którymi zapłata należności dokonywana jest bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotu mającego miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową. To sprawozdanie to tzw. CIT/TP.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na środki czystości oraz napoje udostępniane w czasie spotkań ze współpracownikami. Także wtedy, gdy odbywają się u niego w mieszkaniu.
Z ulgi na składki zdrowotne mogą skorzystać przedsiębiorcy na liniowym PIT, ryczałcie oraz karcie podatkowej. Każdy na innych zasadach. Rozliczający się według skali składki zdrowotnej nie odliczą.
Zwykły serwis pokładowy, który polega na ewentualnym podgrzaniu i serwowaniu gotowych dań pasażerom samolotu, ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
15 proc. podatek to za mało, powinno być w sumie 23 proc. – uznał fiskus i stwierdził, że wniesienie udziałów do fundacji rodzinnej po to, żeby je od razu sprzedać, jest niedozwoloną optymalizacją. Nie możemy na nią pozwalać – piszą urzędnicy.
Od 1 stycznia 2025 r. obowiązuje nowa definicja budynku i budowli. Do końca marca trzeba wypełnić deklarację podatkową. To prawdziwa rewolucja w podatku od nieruchomości. Podczas webinaru "Rzeczpospolitej" eksperci wyjaśnili zmiany.
Za brak sporządzenia sprawozdania albo przedstawienie w nim nierzetelnych danych prezesowi może grozić grzywna lub więzienie. Może też zapłacić spółce odszkodowanie.
Pracodawca nie pełni funkcji płatnika PIT w związku z wypłacanymi pracownikom premiami z programu rekomendacji pracowniczych. Musi jednak sporządzić i przekazać beneficjentom premii oraz urzędowi skarbowemu informacje o przychodach z innych źródeł.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Zarówno niewielkie firmy z grupy MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa oraz międzynarodowe korporacje są zobowiązane dbać o dokumenty księgowe, w szczególności nadzorować, aby były prawidłowo przechowywane.
ZUS poinformował o wysyłce informacji o rozliczeniu wpłat za 2024 r. Trafiły one do ponad 3,3 mln płatników składek. Wiadomość o stanie konta znajduje się na profilu na PUE/eZUS. Co zrobić, gdy otrzymamy informację o niedopłacie lub nadpłacie?
Na przełomie roku przedsiębiorcy mają do wykonania wiele zadań, przede wszystkim księgowych. Jest to także czas na podsumowania i na podjęcie działań, które mogą usprawnić funkcjonowanie firmy.
W przyszłym roku dodatek podatkowo-rachunkowy zmieni tytuł i pojawią się w nim nowe stałe rubryki, m.in. poradnik dla biur rachunkowych, poradnik dla małej firmy oraz porady ekspertów.
Procedura ustalania odpisu aktualizującego wycenę aktywów spowodowanego utratą przez nie wartości obejmuje m.in. ustalenie takiego odpisu w odniesieniu do aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas