Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 12 maja 2017 r. (2461-IBPP2.4512. 72.2017.2.WN).
W opisie stanu faktycznego wnioskodawca wskazał, że każdy z konsorcjantów opracował tę część oferty, która dotyczy powierzonych mu do wykonania robót, każdy odpowiadał za poprawne opracowanie oferty w swojej części, a lider nie był obowiązany do jej weryfikacji. Strony konsorcjum miały wykonywać roboty w ustalonych zakresach rzeczowych i finansowych. Lider reprezentował konsorcjum, jednak wszyscy konsorcjanci musieli wyrazić pisemną zgodę na ewentualną zmianę umowy lub rozwiązanie umowy dotyczącej zlecenia. Wszelkie decyzje dotyczące realizacji kontraktu, powodujące skutki dla całego konsorcjum miały być każdorazowo wzajemnie uzgadniane pomiędzy partnerami konsorcjum. Konsorcjanci mieli także obowiązek informowania się na bieżąco o przebiegu robót. Lider wystawiał faktury w imieniu konsorcjum, natomiast partner wystawiał liderowi fakturę za wykonany przez siebie zakres robót.