Aktualizacja: 23.02.2017 03:00 Publikacja: 23.02.2017 03:00
Foto: 123RF
- Nie prowadzę samodzielnie działalności gospodarczej, ale do niedawna byłem wspólnikiem spółki jawnej i teraz, w związku z jej likwidacją, otrzymałem towary (część niesprzedanych środków trwałych, wyposażenia i towarów handlowych). Obecnie zamierzam sprzedać te towary. Czy w związku z tym powinienem założyć podatkową księgę przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.
Zgodnie z zasadą zawartą w art. 24a ust. 1 ustawy o PIT, osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów albo księgi rachunkowe. Jak jednak wynika wprost z art. 24a ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy o PIT, obowiązek prowadzenia księgi nie dotyczy osób, które odpłatnie zbywają składniki majątku otrzymane w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną (>patrz ramka) lub wystąpieniem z takiej spółki.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas