Aktualizacja: 12.12.2016 04:40 Publikacja: 12.12.2016 04:40
Foto: www.sxc.hu
- Przedsiębiorca na potrzeby działalności gospodarczej nabył lokal użytkowy. Po odebraniu lokalu trzeba go będzie doprowadzić do stanu pozwalającego na użytkowanie i prowadzenie działalności, a co za tym idzie ponieść koszty związane z wykończeniem i wyposażeniem części powierzchni lokalu przeznaczonej pod działalność. Takim kosztem wykończenia lokalu będą materiały budowlane, np. kleje, farby, deska podłogowa oraz elementy wyposażenia takie jak oświetlenie, stół, krzesła czy szafa na dokumenty. Lokal nie został jeszcze wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Czy wydatki związane z wykończeniem i wyposażeniem powierzchni lokalu przeznaczonego na działalność gospodarczą mogą stanowić koszt tej działalności? – pyta czytelniczka.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas