Podatki i opłaty jako koszty uzyskania przychodów

Przedsiębiorca, który uiszcza różnego rodzaju daniny, takie jak opłata za reklamowanie napojów alkoholowych, może pomniejszyć o nie swój przychód. Wątpliwości może jednak budzić to, czy powinien je ująć jako koszt bezpośredni czy pośredni.

Publikacja: 16.11.2015 05:50

Podatki i opłaty jako koszty uzyskania przychodów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Polski system fiskalny nakłada na przedsiębiorców liczne podatki i opłaty, wśród których nowym rodzajem daniny jest tzw. opłata reklamowa. W niniejszym artykule zostanie wskazane, czy opisane w nim ciężary są kosztem uzyskania przychodów (tu w większości przypadków odpowiedź jest pozytywna) oraz czy są one potrącane jako koszt pośredni czy bezpośredni.

Jak zakwalifikować

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama