Dzierżawa logo czy nazwy z 8,5 proc. ryczałtem

Osoba posiadająca prawo do znaku towarowego może je wydzierżawić, a od przychodu zapłacić 8,5 proc. ryczałtu zamiast stawek 18 czy 32 proc.

Publikacja: 28.10.2015 07:39

Dzierżawa logo czy nazwy z 8,5 proc. ryczałtem

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Chociaż fiskus konsekwentnie twierdzi w interpretacjach, że udostępnienie znaku towarowego daje przychód z praw majątkowych, to sądy coraz częściej kwestionują to stanowisko.

– Ucieszy to zapewne przedsiębiorców, którzy np. przekazują firmę dzieciom, a sami zachowują prawo do znaku towarowego, by czerpać z niego zyski – mówi Agata Malicka, współwłaścicielka biura rachunkowego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama