Spóźnienie w wypłacie wynagrodzeń a koszty w miesiącu

Niedotrzymanie terminu przekazania pensji powoduje, że firma nie może ich zaliczyć do kosztów w miesiącu, za który są należne. Aby uniknąć pomyłek w rozliczeniach z urzędem, warto stosować odpowiednie konta analityczne.

Publikacja: 12.08.2015 06:30

Foto: ROL

- Spółka z o.o. spóźniła się z zapłatą wynagrodzenia. Jak faktyczny termin zapłaty wynagrodzenia, późniejszy niż wynikający z regulaminu wynagrodzeń, wpływa na sposób ujęcia w ewidencji bilansowej i podatkowej kosztów wynagrodzeń i składek ZUS? – pyta czytelniczka.

Wynagrodzenia pracowników oraz składki ZUS powinny zostać zaewidencjonowane zarówno zgodnie z przepisami prawa bilansowego, jak i w sposób zapewniający prawidłowe rozliczenia podatkowe.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy stratę z biznesu w 2024 r. można odliczyć już przy obliczaniu zaliczki na PIT?
Podatki
Eksperci o zapowiedzi ministra finansów ws. ujawniania schematów podatkowych
Podatki
Rząd chce uprościć podatki. Ale do przełomu daleko
Podatki
Minister finansów zapowiada dwie ważne zmiany dla firm
Podatki
Kawa i papier toaletowy w kosztach domowej firmy? Jest interpretacja fiskusa