Spóźnienie w wypłacie wynagrodzeń a koszty w miesiącu

Niedotrzymanie terminu przekazania pensji powoduje, że firma nie może ich zaliczyć do kosztów w miesiącu, za który są należne. Aby uniknąć pomyłek w rozliczeniach z urzędem, warto stosować odpowiednie konta analityczne.

Publikacja: 12.08.2015 06:30

Foto: ROL

- Spółka z o.o. spóźniła się z zapłatą wynagrodzenia. Jak faktyczny termin zapłaty wynagrodzenia, późniejszy niż wynikający z regulaminu wynagrodzeń, wpływa na sposób ujęcia w ewidencji bilansowej i podatkowej kosztów wynagrodzeń i składek ZUS? – pyta czytelniczka.

Wynagrodzenia pracowników oraz składki ZUS powinny zostać zaewidencjonowane zarówno zgodnie z przepisami prawa bilansowego, jak i w sposób zapewniający prawidłowe rozliczenia podatkowe.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama